Az olvasónak per definitionem igaza van, még akkor is, ha nincs igaza. (EP)

Fantasztikus Könyvtár

Fantasztikus Könyvtár

25. Év végi számvetés

2018. december 27. - Trigo

Március végén kezdtem el írni a Fantasztikus Könyvtárat. Bár különösebb cél, terv vagy elvárás nem lebegett a szemem előtt, talán nem teljesen érdektelen megnézni, mire jutott a blog kilenc hónap alatt. 

Viszonylag gyorsan fogyasztom a könyveket. Gimnazistaként és egyetemistaként 4-5 kötetet is olvastam párhuzamosan, ma már inkább csak kettőt, ritkábban hármat. Többségét saját elhatározásból, olykor egyet-egyet munka miatt. A vastagabb példányokat otthon olvasom elalvás előtt, a vékonyabbakat cipelem magammal nap közben.

Ez persze azt is jelenti, hogy sokszor felületesen olvasok. Ezért a Fantasztikus Könyvtárnak van némi önképző motivációja: úgy olvasni, hogy utána képes legyek írásban értelmesen összefoglalni egy-egy témát. Ráadásul nem a napi pörgés csapásai alatt cipőtalppá klopfolt agyam mélyéről kell előkaparnom, ha egy könyvcím vagy név kapcsán eszembe jut a hogy is volt kérdés, hanem elég felcsapnom a blogot. Remek érzés.

Nézzük a számokat. Átlagosan nagyjából kéthetente született egy bejegyzés, és az átlagos lapletöltés posztonként 369,1 volt. Szerintem, legalább is ebben a műfajban, ez nem rossz szám. Nyilván nem tudok versenyezni a pucér lányokkal, de még a fizetett könyvismertetésben utazó blogokkal sem, viszont nem is ebből akarok megélni. Ha 30 embert érdekel, milyen hülyeségeken töröm a fejem, én már elégedett vagyok. 

2018 TOP 5 bejegyzése:

1. Miért értelmetlenek az erkölcsi kérdésekről szóló vitáink? (2729 lapletöltés)

2.  A Soáról és a bosszúálló Isten hiányáról  (2655)

3. Van-e értelme a szenvedésnek? (1266)

4. Cáfolja-e az állatok és emberek szenvedése Isten létét? (1234)

5. Képes a természettudomány megválaszolni a végső kérdéseket? (1207)

 

Nem szeretnék elmenni a legkevésbé népszerűbb posztjaim listázása mellett sem. Egy dologban biztos vagyok: sem Lengyel Péter, sem Tacitus vagy Machiavelli nem tehet róla.

1. Mellékszereplők - Lengyel Péter betiltott regénye   (9, azaz kilenc lapletöltés)

2. Tacitus és a zsarnokság iszonyata (13)

3.  Lehet-e egyszerre békés és sikeres egy rendszerváltás? (20)

 

És akkor legyen egy személyes lista is azokkal a bejegyzésekkel, amelyeknek legjobban élveztem a megírását. 

1. Mit ír Thuküdidész a jelenlegi magyar belpolitikai helyzetről?

2. A Soáról és a bosszúálló Isten hiányáról 

3.  Mellékszereplők - Lengyel Péter betiltott regénye (csakazértis)

Az elmúlt hónapokban elég sok könyvről gondoltam azt olvasás közben, hogy biztosan bejegyzést szentelek neki, aztán mégsem úgy alakult. Nem csak lustaság vagy időhiány miatt, olyan is volt, hogy elkezdtem megírni a posztot, de valamiért elveszett a rendszerben. Másodszor már nem álltam neki. Mindenesetre az év lezárásaként itt egy TOP 5 azokról a könyvekről, amelyekről írni kellett volna, de nem írtam.

1. Raul Hilberg: Az európai zsidók megsemmisítése

2. Steven Pinker. Az erőszak alkonya

3. Földényi F. László: A melankólia dicsérete

4. Kertész Imre: Felszámolás

5. Szilágyi István: Kő hull apadó kútba

 

2019-ben innen folytatjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://fantasztikuskonyvtar.blog.hu/api/trackback/id/tr6514496770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása